13 komentářů to “Rozbor nehody MiG-21 dne 22. září 1981 v Brdech”

  1. paw napsal:

    Jste dobrý, že jste našli místo dopadu. Několikrát jsem se tam porozhlížel, ale vždycky bezvýsledně (intuitivně jsem hledal něco takového jako jsou bohatě rozhozené zbytky po MiG-19 nad Borskou, zde to ale vypadá na kvalitnější úklid).

    • Hanz napsal:

      Zdravím,

      místo dopadu na fotografii je přibližné a nic už se na něm nenalézá. Po nehodě byly trosky velmi důkladně sbírány a údajně i „odbagrovány“. Pár úlomků lze najít jen v okolí výbuchu pumy.

      Hanz

      • Námořník napsal:

        Hezká práce, blahopřeji! Kousek z toho MiGu mám (asi z té fáze, kdy se rozpadal ve vzduchu), ale na samotné místo dopadu jsem ještě nenarazil…

        • Lezec napsal:

          Je zajímavé,že jsme od tří pamětníků dostali celkem dvě rozdílné lokace havárie letounu.Obě jsou od sebe vzdálené cca 100 metrů. Na té druhé (vyfotografované) se ale shodli dva ze tří a samotné místo dopadu je v těsné blízkosti, v hustě zarostlém a v době naší návštěvy silně podmáčeném porostu. Údajně se zde již nic nalézt nedá, což (zatím) můžeme potvrdit- při prvním ohledávání okolí dopadu jsme nenašli jediný fragment letadla. Je ale možné, že se na místo ještě před zimou vrátíme a pokusíme se hledat důkladněji. Jak již psal Hanz, úlomky lze bez problémů nalézt pod místem exploze pumy.

        • Hanz napsal:

          Děkuji za kladnou odezvu.

  2. Bob napsal:

    Z letecké základny Plzeň Líně odstartovaly …..

    Tato základna neexistovala. Bylo jen letiště Dobřany.

  3. Pilot napsal:

    Zdravím, mohl by někdo upřesnit místo dopadu letounu? Například pomocí GPS souřadnic.. alespoň přibližné místo.

  4. Pilot napsal:

    jinak můžu doplnit informace o letounech:

    havarovaný letoun:
    Mig 21F … T číslo 0402
    Sériové číslo: 660402
    Číslo Motoru: G53937006
    Předání útvaru: 20.6. 1966
    nálet 953 hodin

    poškozený letoun:
    Mig 21F T číslo 0505
    Sériové číslo: 660505
    Číslo motoru: G54937057
    Poškozen v letech (1981) a 1988
    nálet 1615 hodin

  5. Mirek napsal:

    Nevím, kde vzal Bob informace, že letecká základna Líně neexistovala. Nepopírám, že se letiště někdy nazývalo i letištěm Dobřany, ale drtivá většina dokumentů hovoří o letišti Plzeň-Líně, nebo Letiště Líně. Od postavení letiště tam sídlili vojenské útvary Líně. Nikdy tam nebyl letecký útvar Dobřany. A od roku 1995 to byla letecká základna Líně. V Dobřanech byli pozemáci. Nevím kdo je Bob, ale podle mě se mýlí. A Hanz mu na to skočil.

    • Hanz napsal:

      Hanz se domnívá, že tyto informace našel Bob na webu valka.cz a proto mu důvěřoval i když se sám s tímto označením doposud nesetkal. Citace z valka.cz: „Navzdory masivnímu používání názvu letiště „Líně“, bylo letiště v oficiálních dokumentech MNO VL a VLaPVOS označováno: Dobřany. Až v šedesátých létech minulého století se „uchytil“ název Líně a ten přetrval až do konce používání armádou.“

      Vrátil jsem název zpět na známější a používanější označení Plzeň – Líně a tímto děkuji za korekci.

    • Jaro napsal:

      … neviem prečo, ale dnes som začal googliť po MIG 21F 0505, ktorého som bol technikom v rokoch 1984/85 … a našiel som ho v súvislosti s touto tragédiou … a pokiaľ viem, slúžil som na letisku Plzeň-Líně …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Podívejte se také na: